WEBÁRUHÁZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI
Ezek az általános szerződési feltételek (“ÁSZF”) a Radovan Fusek Társaság, székhelye Vidče 604, 75653 azonosítószáma 76673421, Rožnov pod Radhoštěm Polgármesteri hivatalnál vezetett cégjegyzékbe bejegyezve, e -mail freefishing@freefishing.cz, 2024. december 1-től a Freefishing s.r.o. adószám: 21526885, székhely: Vidče 604 („Mi” vagy „Eladó”) a Polgári Törvénykönyv 89/2012 sz. törvény 1751§ 1. bekezdésének („Polgári Törvénykönyv“) hatályos módosítása szerint szabályozzák az Ön, mint vásárló, valamint a Mi, mint eladó, a www.freefishing.hu weboldalon webáruházon keresztül megkötött adásvételi szerződéssel („Szerződés“) összefüggésben, vagy az alapján keletkező kölcsönös jogainkat és kötelességeinket.
A személyes adatai kezelésére vonatkozó összes információt az Adatkezelési alapelvek tartalmazzák, amely itt található: https://www.freefishing.hu/gdpr/.
Ezeknek az ÁSZF-nek a rendelkezései a Szerződés elválaszthatatlan részét képezik. A Szerződés és az ÁSZF cseh nyelven készültek. Az ÁSZF részünkről egyoldalúan módosítható, illetve kiegészíthető. Ez a rendelkezés nem érinti az előző ÁSZF hatályos időtartama alatt keletkezett jogokat és kötelességeket.
Mint azzal bizonyára tisztában van, elsődlegesen távkommunikációt folytatunk. Ezért a Szerződésünkre is érvényes a távoli kommunikációs eszközök használata, amelyek lehetővé teszik az Ön és a Mi egyidejű fizikai jelenlétünk nélküli közös megegyezésünket, így a Szerződés webáruházi környezetben, a weboldal felületén („webáruház webfelületén“) keresztül, távoli módon kerül megkötésre.
Amennyiben az ÁSZF valamely része ellentmondásban van azzal, ami a webáruházunkban történő vásárlásának keretében közös megegyezésünkkel jóváhagyásra került, úgy ez a konkrét megállapodás elsőbbséget élvez az ÁSZF-fel szemben.
- DEFINÍCIÓK
- Ár: az Áruért Ön által fizetendő pénzösszeg;
- Szállítási díj: az Áru kézbesítéséért, ideértve annak csomagolási költségét is, Ön által fizetendő pénzösszeg;
- Teljes ár: az Ár és a Szállítási díj összege;
- Áfa: a hatályos jogszabályok szerinti forgalmi adó;
- Számla: a Teljes árról az általános forgalmi adóról szóló törvénynek megfelelően kiállított adóbizonylat;
- Megrendelés: az Ön visszavonhatatlan ajánlata az Árura vonatkozó Adásvételi szerződés velünk történő megkötésére;
- Felhasználói fiók: az Ön által megadott adatok alapján létrehozott fiók, amely lehetővé teszi a megadott adatok tárolását, valamint a megrendelt Áruk és megkötött Szerződések előzményeinek tárolását;
- Ön: a webáruházunkban vásárló személy, akire a törvény vásárlóként hivatkozik;
- Áru: minden, amit a webáruházban megvásárolhat.
- ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK ÉS KIOKTATÁSOK
- Az Áruk kizárólag a webáruház webes felületén vásárolhatók meg.
- Áruvásárláskor Ön minden információt helyesen és hitelesen köteles számunkra megadni. Az Ön által az Áru megrendelésekor számunkra megadott információkat távoli kommunikációra használjuk.
- A Szerződés megkötéséhez Megrendelési tervezetet kell létrehoznia a webáruházban. Ebben a tervezetben a következő adatoknak kell szerepelniük:
- A megvásárolni kívánt Árura vonatkozó információt (jelölje meg a webáruházban a KOSÁRBAN gomb megnyomásával a megvásárolni kívánt árut);
- Az Árra, a Szállítási díjra, a Teljes árra, valamint az Áru kívánt kézbesítési módjára vonatkozó fizetési módra vonatkozó információk; ezek az információk a webáruház felhasználói felületén a Megrendelés tervezetének létrehozásakor kerülnek megadásra, míg az Árra, Szállítási díjra és Teljes árra vonatkozó információk az Ön által választott Áru és annak kézbesítési módja szerint automatikusan kerülnek feltüntetésre;
- Az Ön azonosító és elérhetőségi adatai, amelyek arra szolgálnak, hogy kézbesíteni tudjuk az Árut, így elsősorban az utóneve, vezetékneve, szállítási címe, telefonszáma és e-mail címe;
- Olyan szerződés esetén, amelynek keretében rendszeresen és ismételten szállítjuk Önnek az Árut, arra vonatkozó információ is, hogy mennyi ideig kéri az Áru szállítását.
- Megrendelését a hozzánk való beérkezése után a lehető legrövidebb időn belül a Megrendelésben megadott e-mail-címére üzenetet küldve igazoljuk vissza. A visszaigazolás részét képezi a Megrendelés összegzése és az ÁSZF. A Megrendelés általunk történő visszaigazolásával kerül megkötésre közöttünk a Szerződés. A Megrendelés napján hatályos ÁSZF a Szerződés elválaszthatatlan részét képezi.
- Előfordulhat, hogy nem tudjuk visszaigazolni a Megrendelését. Ez elsősorban olyan esetben fordulhat elő, amikor az Áru nem áll rendelkezésre, vagy Ön nagyobb mennyiségű darabszámban rendel Árut, mint amennyi részünkről megvalósítható. Az Áru maximális darabszámáról ugyanakkor a webáruházban mindig előzetesen tájékoztatjuk, így ez nem okozhat meglepetést Önnek. Abban az esetben, ha bármilyen okból nem tudjuk visszaigazolni a Megrendelését, felvesszük Önnel a kapcsolatot, és a Megrendeléshez képest módosított formában ajánlatot küldünk Önnek a Szerződés megkötésére. Ebben az esetben a Szerződés akkor kerül megkötésre, amikor Ön az ajánlatunkat visszaigazolja.
- Abban az esetben, ha a webáruházban vagy a Megrendelés tervezetében nyilvánvalóan téves Ár került tüntetésre, nem vagyunk kötelesek az Árut ezen az Áron leszállítani Önnek, még akkor sem, ha Ön visszaigazolást kapott a Megrendelésről, és így a Szerződés megkötésre került. Ilyen esetben haladéktalanul felvesszük Önnel a kapcsolatot és a Megrendeléshez képest módosított formában teszünk Önnek ajánlatot az új Szerződés megkötésére. Ilyen esetben az új Szerződés az ajánlat Ön általi visszaigazolásának pillanatában jön létre. Amennyiben az ajánlatunkat az elküldésétől számított 3 napon belül sem igazolja vissza, jogunkban áll elállni a megkötött Szerződéstől. Az Ár nyilvánvaló hibájának minősül például az a helyzet, amikor az Ár nem felel meg a más eladóknál szokásos árnak, vagy számjegy hiányt, illetve többletet tartalmaz.
- A Szerződés létrejötte esetén Ön köteles a Teljes árat megfizetni.
- Amennyiben felhasználói fiókkal rendelkezik, a Megrendelést azon keresztül eszközölheti. Ebben az esetben ugyanakkor köteles az előzőleg kitöltött adatok helyességét, valódiságát és teljességét ellenőrizni. A Megrendelés létrehozásának módja ugyanakkor megegyezik a Felhasználói fiókkal nem rendelkező vásárlókéval, ám előnye, hogy nem kell ismételten megadnia az azonosító adatait.
- Egyes esetekben lehetővé tesszük az Áru kedvezmény igénybevételével történő vásárlását. A kedvezmény megadásához a Megrendelés tervezetének keretén belül kell az előre meghatározott mezőbe beírnia az erre a kedvezményre vonatkozó adatokat. Amennyiben ezt megteszi, az Árut kedvezménnyel bocsájtjuk a rendelkezésére.
- FELHASZNÁLÓI FIÓK
- A Felhasználói fiókjához a webáruházban történő regisztrációja alapján férhet hozzá.
- A Felhasználói fiók regisztrálásakor köteles minden adatot helyesen és valósan megadni, változás esetén pedig frissíteni azokat.
- A Felhasználói fiókhoz való hozzáférés felhasználónévvel és jelszóval biztosított. Ezeket a hozzáférési adatokat senkinek nem adhatja át, és köteles bizalmasan kezelni. Semmilyen felelősséggel nem tartozunk az azokkal való visszaélésért.
- A Felhasználói fiók személyre szóló, és nincs joga annak használatát harmadik fél számára lehetővé tenni.
- Törölhetjük a felhasználói fiókját, különösen abban az esetben, ha azt 24 hónapot meghaladó időtartamban nem használja, illetve megszegi a Szerződésben foglalt kötelezettségeit.
- Előfordulhat, hogy főleg a hardver és szoftver eszközök szükséges karbantartása miatt a felhasználói fiók nem elérhető.
- ÁR ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK, TULAJDONJOG FENNTARTÁSA
- A webáruházban, a Megrendelés tervezetében és természetesen a Szerződésben az Ár mindig feltüntetésre kerül. Abban az esetben, amikor a Webáruházban az Árunál feltüntetett Ár eltér a Megrendelés tervezetében szereplő Ártól, a Megrendelés tervezetében szereplő Ár az érvényes, amely mindig a Szerződésben szereplő Árral lesz azonos. A Megrendelés tervezetében a Szállítási díj, esetleg az ingyenes a szállítás feltételei is feltüntetésre kerülnek.
- A Teljes ár az áfát, valamint a törvény által előírt összes díjat tartalmazza.
- A Teljes ár a Szerződés megkötése után és az Áru átadása előtt fizetendő. A Teljes ár kifizetése a következő módokon történhet:
- Banki átutalással. A fizetésre vonatkozó információkat a Megrendelés visszaigazolásában küldjük meg Önnek.
- Kártyával online. Ebben az esetben a fizetés a Comgate fizetési kapun keresztül történik, és a fizetésre ennek a fizetési kapunak feltételei vonatkoznak, amelyek a következő címen https://www.comgate.cz/ érhetők el.
- Utánvéttel. Ebben az esetben a fizetés az Áru kézbesítésekor, az Áru átadása ellenében történik. Utánvétes fizetés esetén a Teljes ár az Áru átvételekor esedékes.
- A számla a Teljes ár kifizetése után elektronikus formában kerül kiállításra és az Ön e-mail címére megküldésre. A számlát az Áruhoz fizikailag is mellékeljük, valamint a Felhasználói fiókban is elérhetővé tesszük.
- Az Áru tulajdonjoga csak azután száll át Önre, miután kifizette a Teljes árat és átvette az Árut. Banki átutalással történő fizetés esetén a Teljes ár bankszámlánkra történő jóváírásával, egyéb esetben a fizetés teljesítésének pillanatában kerül kiegyenlítésre.
- ÁRUKÉZBESÍTÉSE KÁRVESZÉLY ÁTSZÁLLÁSA
- Az Áru a következő lehetőségek közül Ön által választott módon kerül Önnek kézbesítésre:
- GLS futárszolgálattal történő kézbesítéssel
- Az Áru a következő lehetőségek közül Ön által választott módon kerül Önnek kézbesítésre:
- Az Áru Csehország, Szlovákia, Magyarország és Lengyelország keretén belül kézbesíthető.
- Az Áru kézbesítési határideje annak rendelkezésre állásának, valamint a választott kézbesítési és fizetési módnak a függvénye. Az Áru várható kézbesítési időpontjáról a Megrendelés visszaigazolásában tájékoztatjuk. A webáruházban feltüntetett időpont csak tájékoztató jellegű, és eltérhet a kézbesítés tényleges időpontjától. Telephelyünkön történő személyes átvétel esetén mindig e-mailben tájékoztatjuk az Áru átvételének lehetőségéről.
- Az Áru futárszolgálattól történő átvétele után köteles ellenőrizni az Áru csomagolásának épségét, továbbá bármilyen sérülésről, hibáról és eltérésről haladéktalanul tájékoztatni a futárszolgálatot és minket. Amennyiben a csomagoláson olyan hiányosság észlelhető, amely nem megfelelő kezelésre és a küldeménybe történő jogosulatlan behatolásra utal, nem köteles átvenni a futártól a küldeményt.
- Az Áru átvételére vonatkozó kötelezettségének megszegése esetén, kivéve az ÁSZF 4 cikkelye szerinti eseteket, nem minősül az Áru Mi részünkről Önnek történő kézbesítésére vonatkozó kötelezettség megszegésének. Ugyanakkor az Áru átvételének elmulasztása nem jelenti a köztünk fennálló Szerződéstől való elállást. Azonban ilyen esetben a Szerződés Ön részéről történő lényeges megszegése miatt jogunkban áll elállni a Szerződéstől. Amennyiben élni kívánunk ezzel a jogunkkal, az elállásról szóló döntés Önnek történő kézbesítése napján lép hatályba az elállás. A Szerződéstől való elállás a Szállítási díj, valamint az esetleges kár megfizetésére vonatkozó követelést nem érinti.
- Az Áru Ön részéről felmerülő okok miatti ismételt, vagy a Szerződésben foglaltaktól eltérő módon történő kézbesítése esetén Ön az ezzel az ismételt kézbesítéssel kapcsolatos költségeket köteles nekünk megtéríteni. Ezeknek a költségeknek a megfizetéséhez az Ön Szerződésben szereplő e-mail-címére küldjük meg a fizetési adatokat, és fizetés az e-mail kézhezvételétől számított 14 napon belül esedékes.
- Az Áru kárveszélye annak átvételének pillanatában átszáll Önre. Abban az esetben, ha nem veszi át az Árut, kivéve az ÁSZF 4 cikkelye szerinti eseteket, az Áru kárveszélye abban a pillanatban száll át Önre, amikor lehetősége volt az átvételére, de az Ön részéről felmerülő okok miatt az átvételre nem került sor. Az Árura vonatkozó kárveszély Önre történő átszállása azt jelenti, hogy ettől a pillanattól kezdve az Áru minden elvesztésével, károsodásával, sérülésével, illetve bármilyen értékvesztésével kapcsolatos következményt Önnek kell viselnie.
- Amennyiben az Áru a webáruházban nem volt raktáron lévőként jelölve, és a rendelkezésre állás hozzávetőleges időpontja szerepel mellette, a következő esetekben mindig tájékoztatjuk:
- az Áru termelésének rendkívüli leállásáról, melynek során mindig tájékoztatjuk Önt a rendelkezésre állás várható új időpontjáról, illetve arról, hogy nem lesz lehetséges az Áru leszállítása;
- az Áru beszállítónk részéről történő késedelmes szállításáról, melynek során mindig közöljük Önnel a kézbesítés várható új időpontját.
- Amennyiben bármilyen okból kifolyólag a Megrendelés visszaigazolásában szereplő szállítási határidő lejártát követő 30 napon belül sem tudjuk az Árut leszállítani Önnek, mindkettőnknek jogunkban áll elállni a Szerződéstől.
- HIBÁS TELJESÍTÉSBŐL EREDŐ JOGOK
- Szavatoljuk, hogy az Áru az ÁSZF 7 cikkelye szerinti kárveszélyének átszállása idején hibátlan, különösen, hogy:
- az általunk közösen megegyezett a jellemzőkkel bír, és amennyiben nem történt közöttünk kifejezetten ilyen megállapodás, úgy az Áru a mellette feltüntetett leírásunknak megfelel, illetve a jellegére való tekintettel elvárható tulajdonságokkal rendelkezik;
- megfelel az általunk leírt, illetve az ilyen típusú Árunál megszokott célokra;
- megfelel a megállapodott minta minőségének, illetve kivitelének, amennyiben a minőség vagy kivitel minta alapján lett meghatározva;
- mennyiségében és tömegében megfelelő;
- megfelel a jogszabályok által támasztott követelményeknek;
- nem terhelik harmadik fél általi jogok.
- A hibás teljesítésből eredő jogokra és kötelezettségekre a vonatkozó általános érvényű jogszabályok (különösen a Polgári Törvénykönyv 1914-1925. §, 2099-2117. § és 2161-2174.§ rendelkezései, valamint a fogyasztóvédelemről szóló, módosított 634/1992. sz. törvény) vonatkoznak.
- Amennyiben az Áru hibásnak minősül, azaz különösen, ha a 1 cikkelyben foglalt feltételek valamelyike nem teljesül, az azonosító adatainkban szereplő címünkre küldött e-mail vagy levél útján bejelentheti nekünk az ilyen hibát és érvényesítheti a hibás teljesítésből eredő jogait (azaz megreklamálhatja az Árut). Az általunk alábbiakban biztosított mintaűrlap is igénybe vehető a reklamáció benyújtásához. A hibás teljesítésből eredő jog érvényesítése során meg kell határoznia, hogy hogyan kívánja a hibát orvosolni, és ezt a választását a későbbiekben - a 7.4. cikkely szerinti esetek kivételével - hozzájárulásunk nélkül nem változtathatja meg. A reklamációt a hibás teljesítésből eredő jogának érvényesítésének megfelelően rendezzük Önnel. Amennyiben nem a hiba elhárítása mellett dönt, azokban a helyzetekben is fennállnak a 7.5 cikkely szerinti jogai, amikor a hibás teljesítés a Szerződés lényeges megszegésének minősül.
- Amennyiben a hibás teljesítés a Szerződés lényeges megszegésének minősül, a következő jogok illetik meg Önt:
- a hiba új, hibátlan Áru leszállításával, vagy az Áru hiányzó részének leszállításával történő orvoslása;
- a hiba Áru megjavításával történő elhárítása;
- méltányos Árkedvezmény;
- Szerződéstől való elállás.
- Szavatoljuk, hogy az Áru az ÁSZF 7 cikkelye szerinti kárveszélyének átszállása idején hibátlan, különösen, hogy:
Amennyiben az a) vagy b) pont szerinti orvoslást választja, és mi a hibát az általunk megadott méltányos időn belül nem így orvosoljuk, vagy azt közöljük Önnel, hogy a hibát ilyen módon egyáltalán nem orvosoljuk, a c) és d) pont szerinti jogai akkor is fennállnak, ha a reklamáció keretén belül eredetileg azokat nem kérte. Ugyanakkor, ha Ön az Áru javítását választja, és úgy találjuk, hogy a hiba nem javítható, tájékoztatjuk Önt erről, és választhat egy másik javítási módot.
- Amennyiben a hibás teljesítés nem minősül a Szerződés alapvető megszegésének, a következő jogok illetik meg:
- a hiba új, hibátlan Áru leszállításával, vagy az Áru hiányzó részének leszállításával történő orvoslása;
- a hiba Áru megjavításával történő elhárítása;
- méltányos Árkedvezmény.
Azonban, ha a hibát időben nem hárítjuk el, vagy elutasítjuk a hiba elhárítását, jogában áll elállni a Szerződéstől. Amennyiben az Áru javítása után a hiba ismételt megjelenése miatt az nem használható rendesen, illetve az Áru nagyszámú hibája esetén szintén elállhat a Szerződéstől.
- Nem állhat el a Szerződéstől annak lényegi és nem lényegi megsértése esetén sem, és nem kérheti új termék szállítását, amennyiben nem tudja az Árut olyan állapotban visszaszolgáltatni, amilyenben átvette. Ez ugyanakkor nem vonatkozik a következő esetekre:
- ha az Áru állapotváltozása a hiba feltárására irányuló vizsgálat eredményeként következett be;
- ha az Áru még a hiba felfedezése előtt használva lett;
- ha az Ön cselekedete vagy mulasztása miatt nem volt lehetséges az Áru változatlan állapotban történő visszaszolgáltatása,
- ha a hiba felfedezése előtt eladta, szokásos módon felhasználta vagy megváltoztatta az Árut; amennyiben azonban erre csak részben került sor, köteles az Áru visszaszolgáltatható részét visszaszolgáltatni és ebben az esetben nem kapja vissza az Áru Ön javára százalékosan felhasznált részének megfelelő Árát.
- A reklamáció beérkezésétől számított 3 napon belül az e-mail-címére megküldve igazoljuk a reklamáció beérkezését, a beérkezés időpontját, valamint a reklamáció rendezésének várható időtartamát. A reklamációt felesleges halogatás nélkül, legkésőbb annak átvételétől számított 30 napon belül rendezzük. A határidő közös megegyezéssel meghosszabbítható. Amennyiben a határidő eredmény nélkül jár le, elállhat a Szerződéstől.
- A reklamáció rendezéséről e-mailben tájékoztatjuk Önt. A reklamáció jogosultsága esetén jogosult a célszerűen ráfordított költségek megtérítésére. Ezeket a költségeket pl.: számlákkal, illetve a szállítási díj igazolásával köteles igazolni. Abban az esetben, amikor a hiba elhárítása új Áru átadásával történik, köteles az eredeti Árut visszaszolgáltatni nekünk, a visszaszolgáltatással kapcsolatos költségeket pedig mi viseljük.
- Abban az esetben, ha Ön vállalkozó, amint megállapíthatta a hibát, felesleges halogatás nélkül, legkésőbb azonban az Áru átvételétől számított három napon belül köteles azt jelenteni, és benyújtani a reklamációt.
- Abban az esetben, ha Ön felhasználó, a fogyasztási cikken jelentkező hiba esetén az Áru átvételétől számított 24 hónapos határidővel érvényesítheti a hibás teljesítésből eredő jogát.
- A hibás teljesítésből eredő jogok a következő esetekben nem alkalmazhatók:
- Alacsonyabb Áron értékesített Áru esetén arra a hibára, amelyért az alacsonyabb Ár megegyezésre került;
- az elhasználódás az Áru szokásos használata okozta;
- használt Áru esetén, annak átvételkor meglévő, használatnak vagy elhasználódásnak megfelelő mértékű hibájára;
- amikor a hiba az Áru jellegéből következik.
- SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS
- A Szerződéstől való elállás, azaz a köztünk fennálló szerződéses kapcsolat annak kezdetétől történő felbontása az ebben a cikkelyben, illetve az ÁSZF más olyan rendelkezéseiben meghatározott okokból és módon következhet be, amelyekben az elállás lehetősége kifejezetten szerepel.
- Amennyiben Ön fogyasztó, azaz az Árut nem vállalkozási tevékenység keretében megvásárló személy, a Polgári Törvénykönyv 1829.§-ának rendelkezései értelmében az Áru átvételétől számított 14 napos határidőn belül indoklás nélkül jogában áll elállni a Szerződéstől. Amennyiben olyan Szerződés megkötésére került kötünk sor, amelynek többféle Áru a tárgya, vagy az Áru több részben történő leszállítására vonatkozik, ez a határidő csak az Áru utolsó részletének átadási napjával kezdődik, és amennyiben olyan Szerződést kötöttünk, amelynek alapján rendszeresen és ismételten szállítunk Önnek Árut, az első szállítás napjától számítandó. Ön bármilyen bizonyítható módon (elsősorban az azonosító adataink között megtalálható címeinkre történő e-mail vagy levél küldésével) elállhat a Szerződéstől. Az elálláshoz a mintaűrlapunk is igénybe vehető.
- Fogyasztóként sem állhat el a szerződéstől olyan esetben, ha a Szerződés tárgya:
- olyan Áru, amelynek az Ára akaratunktól független pénzügyi piacok ingadozásától függ, és az a Szerződéstől való elállás határideje alatt bekövetkezhet;
- olyan alkoholos italok szállítása, amelyek csak harminc nap elteltével szállíthatók, és amelyeknek az Ára a pénzügyi piac tőlünk független ingadozásaitól függ;
- az Ön kívánsága szerint módosított vagy személyre szabott Áru;
- gyorsan romló Áru, valamint olyan Áru, amely leszállítás után visszafordíthatatlanul össze lett mással keverve;
- zárt csomagolású Áru, amely ki lett véve a csomagolásából, és higiéniai okokból nem küldhető vissza;
- hang- vagy képfelvétel, illetve számítógépes program, amennyiben sérült az eredeti csomagolása;
- újságok, folyóiratok vagy magazinok;
- digitális tartalom átadása, kivéve, ha az nem kézzelfogható adathordozón került átadásra, és azt az Ön előzetes kifejezett beleegyezésével a Szerződéstől való elállás határidejének lejárta előtt adtuk át, és közöltük Önnel, hogy Ön nem jogosult a Szerződéstől való elállásra.
- Az elállás határideje az ÁSZF 2 cikkelye szerint abban az esetben minősül fenntartottnak, ha annak fennállása során írásban értesít minket, hogy eláll a Szerződéstől.
- Szerződéstől való elállás esetén az Ár az elállás hatálybalépésének időpontjától számított 14 napon belül visszatérítésre kerül arra a bankszámlára, amelyről annak jóváírása történt, illetve a Szerződéstől való elálláskor választott bankszámlára. Az összeg azonban mindaddig nem kerül visszatérítésre, amíg Ön vissza nem szolgáltatja nekünk az Árut, illetve amíg nem bizonyítja, hogy annak hozzánk való visszaküldése megtörtént. Kérjük, hogy az Árut tisztán, lehetőleg az eredeti csomagolással együtt küldje vissza nekünk.
- Szerződéstől való elállás esetén az ÁSZF 2 cikkelye szerint az Árut az elállástól számított 14 napon belül köteles visszaküldeni és a visszaküldéssel kapcsolatos minden költség Önt terheli. Ön viszont jogosult a szállítási díj részünkről történő megtérítésére, azonban csak az általunk az Áru kézbesítésére felajánlott legolcsóbb szállítási módnak megfelelő mértékben. Részünkről történ szerződésszegés miatti Szerződéstől való elállás esetén az Áru hozzánk történő visszaküldésének költségeit is mi álljuk, azonban szintén csak az Áru kézbesítéséhez általunk ajánlott legolcsóbb szállítási díj mértékéig.
- Amennyiben az Áru károsodása az Ön általi, jellegét és tulajdonságait figyelmen kívül hagyó bánásmód következtében következett be, kártérítési kötelességgel tartozik nekünk. Ilyen esetben az okozott kárt az Áru Ön általi visszaszolgáltatását követően, 14 napos fizetési határidővel kiszámlázzuk Önnek. Amennyiben még nem fizettük vissza Önnek az Árat, költségigény címén jogunkban áll levonni a követelésünket az Ön Ár-visszatérítési követeléséből.
- Az ÁSZF 9 cikkelyében meghatározott határidő lejárta előtt is jogunkban áll még az Áru Önnek történő leszállítása előtt bármikor elállni a Szerződéstől, amennyiben objektív (különösen harmadik fél részéről felmerülő, vagy az áru jellegéből következő) okok miatt az áru leszállítása nem lehetséges. Akkor is elállhatunk a Szerződéstől, ha Ön a Megrendelésben nyilvánvalóan szándékosan helytelen információkat adott meg. Amennyiben vállalkozási tevékenységének keretén belül, azaz vállalkozóként vásárolja az Árut, indoklás nélkül is bármikor jogunkban áll elállni a Szerződéstől.
- FOGYASZTÓI JOGVITÁK RENDEZÉSE
- A Polgári Törvénykönyv 1826. § (1) bekezdésének e) pontja értelmében köztünk és a Vevők között nem áll fenn semmilyen magatartási kódex kapcsolat.
- A fogyasztói panaszok kezelését a freefishing@freefishing.cz elektronikus címen keresztül biztosítjuk. A panaszok kezeléséről a Vásárló elektronikus címére küldjük meg a tájékoztatást.
- A Szerződésből fakadó fogyasztói jogviták bíróságon kívüli rendezésében a Cseh Kereskedelmi Ellenőrzési Hatóság, székhelye: Štěpánská 567/15, 120 00 Prága 2, azonosítószáma: 000 20 869, internetcíme: http://www.coi.cz az illetékes. Az eladó és fogyasztónak minősülő vásárló közötti elektronikus eszközökkel megkötött adásvételi szerződésekből fakadó jogviták rendezésére szolgáló online felület a http://ec.europa.eu/consumers/odr Az internetcímen található és vehető igénybe.
- Az Európai Fogyasztói Központ Cseh Köztársaság, székhelye: Štěpánská 567/15, 120 00 Prága 2, internetcíme: http://www.evropskyspotrebitel.cz a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló rendelet) szerinti kapcsolattartó pont.
- ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
- Amennyiben a közöttünk fennálló jogviszony nemzetközi elemet tartalmaz (azaz például Csehország területén kívülre szállítunk Árut), a jogviszonyt mindig a Cseh Köztársaság jogrendje szabályozza. Azonban amennyiben Ön fogyasztó, ezzel a megkötéssel nem sérülnek a jogszabályokból eredő jogai.
- Minden írásos levelezésünk elektronikus postával történik. Az e-mail-címünk az Azonosító adatainknál fel van tüntetve. A leveleket arra az e-mail-címre küldjük meg Önnek, amely a Szerződésben, a Felhasználói fiókjában szerepel, illetve amelyen keresztül Ön kapcsolatba lépett velünk.
- Vis maior vagy előre nem látható események (természeti katasztrófa, világjárvány, üzemzavar, alvállalkozói mulasztás stb.) esetén a vis maior következtében vagy azzal összefüggésben okozott károkért nem tartozunk felelősséggel, és amennyiben a vis maior állapot 10 napnál tovább fennáll, úgy Ön és Mi is jogosultak vagyunk elállni a szerződéstől.
- A reklamációs űrlap, valamint a Szerződéstől való elállás mintaűrlapja az ÁSZF melléklete.
- A Szerződést és az ÁSZF-t elektronikus formában archiváljuk, azonban nálunk azok az Ön számára nem hozzáférhetők. Ugyanakkor az Általános Szerződési Feltételeket, valamint a Megrendelés visszaigazolását és a Megrendelés összesítését mindig megkapja e-mailben tőlünk, így a közreműködésünk nélkül is bármikor hozzáférhet a Szerződéshez. Javasoljuk, hogy mindig mentse el a Megrendelés visszaigazolását és az Általános Szerződési Feltételeket.
- Ezek az Általános Szerződési Feltételek 2022.08.15-én lépnek hatályba.
- sz. MELLÉKLET - REKLAMÁCÓS ŰRLAP
Címzett: Horgászcikk, Radovan Fusek, Kultůrní 1794, Rožnov pod Radhoštěm, 75661, Csehország
Reklamáció érvényesítése
|
Szerződéskötés dátuma: |
|
|
Utónév és vezetéknév: |
|
|
Cím: |
|
|
E-mail-cím: |
|
|
Reklamált Áru: |
|
|
Áru hibáinak leírása: |
|
|
Reklamáció rendezésére javasolt módszer, adott esetben bankszámla megadása a kedvezményhez: |
|
Egyben visszaigazolást kérek a reklamáció érvényesítéséről annak feltüntetésével, hogy mikor éltem ezzel a jogommal, mi a reklamáció tartalma és a követelésem, ideértve a reklamáció rendezésének időpontját és módját is.
Dátum:
Aláírás:
- sz. MELLÉKLET - ŰRLAP A SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁSHOZ
Címzett: Horgászcikk, Radovan Fusek, Kultůrní 1794, Rožnov pod Radhoštěm, 75661, Csehország
Ezennel kijelentem, hogy elállok a Szerződéstől:
|
Szerződéskötés dátuma: |
|
|
Utónév és vezetéknév: |
|
|
Cím: |
|
|
E-mail-cím: |
|
|
Annak az Árunak a leírása, amelyet a Szerződés érint. |
|
|
Kapott pénzeszközök visszatérítésének módja, adott esetben bankszámlaszám megadása: |
|
Fogyasztónak minősülő vásárló esetén abban az esetben, ha az Árut a www.freefishing.hu társaság („Társaság”) webáruházán vagy más távoli kommunikációs eszközön keresztül rendelte meg, kivéve a Polgári Törvénykönyv módosított 89/2012. sz. törvény 1837. § szerinti eseteket, az Áru átvételétől számított 14 napon belül indoklás és szankcionálás nélkül jogosult elállni a már megkötött adásvételi szerződéstől. Vásárló erről a Szerződéstől való elállásról a Társaság telephelyére címzett levélben vagy a mintaűrlapon szereplő e-mail-címre megküldve írásban tájékoztatja a Társaságot.
Amennyiben a fogyasztónak minősülő vásárló eláll az adásvételi szerződéstől, köteles a Társaságtól kapott Árut felesleges halogatás nélkül, legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül megküldeni vagy visszaszolgáltatni a Társaságnak.
Amennyiben a fogyasztónak minősülő vásárló eláll az adásvételi szerződéstől, a Társaság felesleges halogatás nélkül, legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül köteles visszaszolgáltatni számára az összes pénzösszeget (a leszállított áru vételárát), beleértve a kézbesítés költségét is, amelyet az adásvételi szerződés alapján ugyanilyen módon kapott tőle. Amennyiben a Vásárló nem a Társaság által felajánlott legolcsóbb kézbesítési módot választja, a Társaság az áru kézbesítési költségét csak a legolcsóbb kézbesítési módnak megfelelő összegben téríti meg a Vásárlónak. A Társaság mindaddig nem köteles a Vásárlónak visszaszolgáltatni a kapott pénzeszközöket, amíg a Vásárló vissza nem szolgáltatta az árut a Társaságnak, illetve amíg a Vásárló nem bizonyította az áru Társaságnak történő megküldését.
Dátum:
Aláírás:




























































































































